WYBORY



W życiu każdego człowieka przychodzi moment, kiedy staje przed wyborem. Przychodzi moment, w którym zaczyna samodzielnie podejmować decyzje i co ważniejsze, brać za nie odpowiedzialność. Dla jednych ten czas może przyjść szybciej, dla innych zapewne skończenie szkoły średniej będzie tym kluczowym momentem. 

Moi rodzice nie trzymali mnie w złotej klatce. Nie zamykali pod kloszem. Już od najmłodszych lat brałem odpowiedzialność za swoje wybory. W ramach rozsądku oczywiście. Gdy na zewnątrz było zimno, to wcale nie musiałem ubierać czapki. To ja potem marzłem i to ja potem mówiłem: "tak Mamusiu, miałaś rację". Potem już zakładałem.
Analogiczne wybory czekają człowieka kończącego szkołę średnią. Studia? Jakie? Gdzie? Co po studiach? Czy znajdę dobrą pracę? Może wyjechać za granicę? Takich pytań jest nieskończenie wiele. 

To czas w którym musisz wyjść ze swojej strefy komfortu. Musisz podjąć decyzję za którą jesteś odpowiedzialny. Dojrzałą decyzję. Moim zdaniem w dzisiejszych czasach studia nie są wyznacznikiem dobrego wykształcenia. Jaki to problem ukończyć studia? Wystarczy pójść na pierwszą lepszą uczelnię prywatną. "A co jeśli nie zdałem matury" - zapytasz. Nic. Uważam, że trzeba bardzo się starać, żeby jej nie zdać. To zresztą temat na inny post. Pojawi się. 

Nie idź na studia, jeśli nie jesteś do tego stworzony. Nie ulegaj presji otoczenia. Nie słuchaj innych. To Twoje życie. Nie rób nic wbrew sobie. Studia to początek dorosłego życia. Twojego życia. Jeśli wybierzesz źle - prawdopodobnie nie będziesz prawdziwie szczęśliwy. Prawdopodobnie, bo jeśli jesteś zaradny to poradzisz sobie nawet wtedy. Zmienisz je. Znajdziesz sobie inne zajęcie. 

Źle wybrałeś szkołę średnią? Wybrałeś profil nie do końca zgodny z Twoimi zainteresowaniami? To nic. To nie ma znaczenia. W ostateczności przecież możesz zrobić sobie rok przerwy i po prostu wykorzystać go na naukę ulubionego przedmiotu. A potem zdać z niego maturę. 

Chcę powiedzieć przy pomocy tego posta, że ta jedna decyzja nie zawsze decyduje o Twoim przyszłym życiu. Jest ważna. Ale w przyszłości staniesz przed dużo ważniejszymi wyborami. Teraz usiądź wygodnie i cytując klasyka zadaj sobie pytanie: "Co chcesz w życiu robić? A potem zacznij to robić."

This entry was posted on piątek, 27 maja 2016. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply